11thシビック タイプR(FL5)用ALUMINUM RADIATOR
*English follows Japanese
SPOON SPORTSでは新たに、11thシビック タイプR(FL5)用ALUMINUM RADIATORを発売いたします。
スポーツ走行に最も大切なことは、パフォーマンスを維持しながら、車に負担をかけず走る事、中でも重要なポイントはエンジン冷却です。
ターボチャージャーが装着されたK20Cはエンジンが発生する熱量が多く水温が直ぐに上がり、サーキットの連続周回が難しいです。
サーモスタットの交換や、クーリングファンの作動温度を下げると、水温上昇を遅らせることが出来ますが、最適な温度を維持するにはラジエターの交換が必要になります。
私たちは、レースでの使用を見据えて、コア厚42mmの試作品をサンダーヒル25時間レースに投入し十分な効果が確認できました。
その後、ストリートカーでもテストを行いましたが、エアコンコンデンサーがラジエターの前を覆っている為、風がラジエターに当たり難く、ストリートにもレースカー同等の冷却性能が必要なことが解り、レースカーと同じものを私たちの製品として設定しました。
このレーシングスペックラジエターで、安心してスポーツ走行をお楽しみください。
アルミニウム製、アッパー/ロワタンクはビレットタンク、コアの厚さは42mm。
商品名: ALUMINUM RADIATOR,FL5
商品番号:19010-FL5-010
適合車種: FL5
定価:297,000円(税込)
区分:S
THERMO STAT 19301-FK8-000を併せてご使用下さい。
ラジエター側のホースを10mmカットして取り付けてください。
4月25日販売開始
SPOON SPORTS is proud to newly release offer an ALUMINUM RADIATOR for the 11th generation Civic Type R (FL5).
For sports driving, bringing out the maximum performance without excessively stressing your car is important. Keeping your engine cool is one of, if not the most important factor.
The turbo charged K20C engine of the FL5 generates a lot of heat, rapidly increasing the temperature of your cooling system which can become a burden when lapping the track.
Replacing the thermostat or lowering the temperature to trigger the cooling fan can help to slow the temperature rise, but ultimately, the radiator should be upgraded.
The prototype radiator with a core thickness of 42mm was put to the test and confirmed at the Thunderhill 25 Hours Endurance Race.
Afterwards, we further tested on our street car and found that because the AC condenser is located in front of the radiator, an improved cooling system was also critical for street use.
That is why we decided to release this racing-spec radiator to enjoy the car on the street and on track without stress.
Both upper and lower tanks made from billet aluminum, core thickness 42mm.
Use with THERMOSTAT 19301-FK8-000 recommended.
Please cut the radiator hose by 10mm for installation.