CIVIC TYPE R FK8用 ENGINE.TRANSMISSION MOUNT SET
*English follows Japanese
SPOON SPORTSでは新たに、10thシビックタイプR(FK8)用ENGINE TRANSMISSION MOUNT SETを発売いたします。
エンジンのトルクはトランスミッション、ドライブシャフトを経てタイヤに伝わり、その反力をエンジンマウントが抑え込み、初めてタイヤに駆動力が生まれます。
スポーツドライブでは、エンジンマウントが固いほどアクセル操作に対して瞬時に駆動力が発生し、ラップタイムが向上し、副次的効果としてシフトフィールも良好になります。
しかし、固すぎるマウントは車内に不快な振動が伝わり、快適性が大きく損なわれます。
私たちは、快適性能とスポーツ性能を両立させられるエンジンマウントの開発を行い、様々な環境で複数の硬さのマウントをテストし、最終確認をサンダーヒル25時間耐久レースで行いました。
ドライバーからの評価は非常に良く、レース後のチェックでマウントの耐久性に問題がないことも確認できました。
快適、且つスポーティなマウントでドライブはもっと楽しくなります。
※マウントラバー硬度、純正比約25%アップ
ENGINE MOUNT
TRANSMISSION MOUNT
TORQUE ROD
商品名:ENGINE.TRANSMISSION MOUNT SET
商品番号:50800-FK8-000
適合車種:10th Civic TYPE R (FK8)
定価:99,000円(税込)
区分:S
SPOON SPORTS will release an ENGINE TRANSMISSION MOUNT SET for the 10th generation Civic Type R (FK8)
The torque of the engine is transferred to the tires thru the transmission and driveshaft, but it is only made possible with the ability of the engine mount to counter the reaction force.
Making the engine mount as rigid as possible could help to improve throttle response and even the shift feel to some extent.
However, when the engine mount is too stiff, all the vibration from the engine can reach the cabin, significantly reducing the comfort level inside the cabin.
In developing our engine mount, we tested various mounts of different stiffness, trying to find the ultimate balance of performance and comfort. Our final testing stage being the 25-hour endurance race.
After the final testing stage of running the endurance race, our drivers came back with positive feedback. Post-race evaluation of the engine mount proved its durability.
Having the right engine mount will improve your sports driving experience.
※ Mount rubber stiffness increased by 25% compared to stock