N-ONE JG3 FULL MONOCOQUE CALIPER KIT
*English follows Japanese
SPOON SPORTSでは新たに、N-ONE(JG3)用フルモノコックキャリパーを発売いたします。
SPOON SPORTSは、ブレーキとは車を止める為の部品ではなく、車を曲げる為の部品と考えます。ブレーキングは、適切な車速に減速させ、荷重移動を引き起こし、コーナー進入姿勢を作り出すコーナーリングの最初の操作です。
私たちはK-SportsのN-ONEに、曲がるためのブレーキパーツとして4ポットアルミキャリパーを開発しました。
ノーマルの片押し1ポットキャリパーでも、ただ単に車速を落とすだけならば効きの強いブレーキパッドを使用すれば可能ですが、緻密なコントロールが難しく、コーナー進入時にブレーキ操作で姿勢を作り出す事は容易ではありません。
ペダル操作に正確に反応するマルチポットキャリパーは、左右から複数のピストンでブレーキパッドを挟み緻密なペダル操作を可能にし、積極的にコーナーへの進入姿勢をコントロールできるので、スポーツ走行に適したキャリパーです。私たちは、車両の重量、許容するタイヤサイズ等を検討、テストし4ポットが最適と判断しました。
この4ポットキャリパーは、MotoGP等のレース用ブレーキキャリパー製造に使われる、アングルヘッド加工機を使用したキャップレスフルモノコックボディ構造で、高いボディ剛性を持ち、フルードの圧損や、漏れのリスクを最小限に留めました。
ピストンはダストブーツを装備しているので、日常のメンテナンスも容易になり永く安心して使えます。このキットで使用するローターは、径をノーマルから30mm拡大させた260mmで長時間の走行でも安定した性能を発揮し、ペダルフィールも良好に保ちます。
安定したブレーキ性能と、緻密なコントロール性がもたらす曲がる為のブレーキを体感してください。
N-ONE JG3用 FULL MONOCOQUE CALIPER KITは以下4点のパーツが必要になります。
①商品名:FULL MONOCOQUE CALIPER SET
商品番号:45020-JG3-000
適合車種: N-ONE JG3 RS 、JG3 TURBO
定価:173,800円(税込)
区分:S
②商品名:BRAKE ROTER 【Front】 JW5 For MONOCOQUE
商品番号:45251-JW5-000
定価:20,900円/1枚(税込)
必要個数:2枚
区分:S
③商品名:BRAKE PAD 【Front】 JW5 For MONOCOQUE
商品番号:45022-MJW-000
定価:24,200円(税込)
区分:S
④商品名:BRAKE HOSE SET JG3
商品番号:01460-JG3-000
定価:39,600円(税込)
区分:S
注意)FULL MONOCOQUE CALIPERの性能を十分に発揮させるためにすべて専用設計となっておりますので、純正のブレーキディスク、パッド、ホースはご使用できません。
★装着事前確認用の型紙をご用意致しました。
ー・・-線で切り取り、ご使用になられているホイールにあて、キャリパーとの干渉確認にご利用ください。 赤の部分とホイールに2mm以上のクリアランスが確認できればそのホイールは装着が可能です。
<SPOONデモカー装着例>
SPOON SW388 15インチ×5.5J +38
※STDホイールは装着不可。
We are happy to present you with N-ONE (JG3) FULL MONOCOQUE CALIPER.
What we think here at SPOON is the caliper is not to stop the car, but the part to make it turn.
Braking is the first thing you do to slow down to the right speed, transfer the vehicle weight and create the best cornering position in order to make a turn.
The brake part we made is a 4 pot aluminium caliper that is meant to make your car turn.
Using a 1 pot caliper with a strong brake pad will sure be enough if you need to slow the vehicle down, precise brake control however will be difficult, especially when it comes to cornering.
Tire size, vehicle weight and other multiple tests led us to the conclusion that 4 pots are the best. And here is why: the multi pot caliper response to the pedal is a lot more accurate which obviously makes it a choice for the sports driving. Pressing the brake pad with multiple pistons from the left and right is more precise and allows more control over vehicle’s attitude when making a turn.
This caliper has a capless full monocoque body structure made with angle head processing machine that is also used to make racing calipers for MotoGP. Its features include high body rigidity and minimized risks of pressure loss and fluid leakage.
The pistons feature dust boots making daily maintenance and use easy and safe.
The rotor diameter is 260mm, which is 30mm larger than normal, making it more stable in a long run and giving you a great pedal feel.
Better than ever braking ability and precise control over every turn you may make, just try it yourself.
The following parts are required for the upgrade:
45020-JG3-000 FULL MONOCOQUE CALIPER SET
45251-JW5-000 BRAKE ROTOR【Fr】JW5 FOR MONO ×2pcs
45022-MJW-000 BRAKE PAD[FRONT]JW5 For MBK
01460-JG3-000 BRAKE HOSE SET,JG3
STD wheel are NOT compatible.
Recommended/compatible SPOON wheels:
42703-1555-38 SW388 15″5.5J+38 4H100